اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
هر هفته با یک یا ۲ مورد شکایت در زمینه قطع درختان و تغییر کاربری باغات تهران روبه‌رو هستیم.
زیست بوم: همزمان با انتشار این خبر که قطع کردن درختان پسیان و ساخت‌وساز در این باغ تشدید شده است، مشاور رئیس و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از تعامل موجود میان شهرداری تهران با سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هر هفته با یک یا ۲ مورد شکایت در زمینه قطع درختان و تغییر کاربری باغات تهران روبه‌رو هستیم.

احمد نبوی در ارتباط با تعداد شکایات اعلام شده به دفتر پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست درمورد قطع درختان و تغییر کاربری باغات تهران گفت: ما تقریبا هر هفته با ۱ یا ۲ مورد شکایت در زمینه قطع اشجار و تغییر کاربری باغات تهران به پهنه مسکونی روبه‌رو هستیم و همه پرونده‌ها را نیز برای شهرداری تهران می‌فرستیم. او در پاسخ به این سوال که تعامل شهرداری تهران با سازمان حفاظت محیط‌ زیست برای حل این پرونده‌ها چگونه است، اظهار کرد: تعامل میان شهرداری و محیط زیست در این زمینه خیلی قوی نیست، من در همین مصاحبه از سازمان بازرسی شهرداری درخواست می‌کنم که برای حل این مشکلات در کنار هم قرار بگیریم، ما با تمامی دفا‌تر بازرسی وزارتخانه‌ها مذاکره داشتیم، اما در زمینه تعامل با شهرداری با مشکل رو‌به‌رو هستیم.

ایلنا نوشت؛ مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات افزود: معمولا تنها در۵۰ درصد از پرونده‌هایی که به شهرداری تهران می‌فرستیم جواب می‌گیریم، در واقع حدود ۵۰ درصد پرونده‌های تخلفات، همواره در وضعیت درحال پیگیری باقی می‌ماند، اما امیدواریم که بتوانیم با شهرداری برای حل این مشکلات جلسه‌ای داشته باشیم. همزمان روند تخریب درختان 70 ساله باغ پسیان درحالی طی هفته گذشته شدت گرفت که مهر امسال، مصوبه تغییر کاربری این باغ تاریخی در کمیسیون ماده 5 اعتراضات گسترده‌ای به همراه داشت که این اعتراضات سبب شد، روند تخریب درختان سرعت کمتری بگیرد. باغ پسیان که در زمینی به مساحت 2600 متر مربع قرار دارد، درحال بدل شدن به هتلی 17 طبقه است؛ هتلی که سایه‌اش بر درختان ولیعصر نیز سنگینی خواهد کرد.

 اولین‌بار مرتضی طلایی در نود و نهمین جلسه علنی شورای  شهر تهران به مجوز ساخت یک هتل در باغ پسیان واقع در خیابان ولیعصر اشاره کرد و گفت: خیابان ولیعصر(عج) در سال 90 ثبت ملی شده است و در سال 91 مجوز ساخت یک هتل در زمینی به وسعت 2600 متر که در آن 100 اصله چنار 70 ساله وجود دارد از سوی کمیسیون ماده 5 صادر شده است.او با بیان اینکه کمیسیون مذکور ساخت 31 طبقه در این محل را به 17 طبقه کاهش داده و تأکید کرده کمترین قطع درخت در آن صورت گیرد،‌ ادامه داد: این امر به معنای این است که ما رسما قطع درخت را در این نقطه پذیرفته‌ایم.

نایب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر ساخت‌وساز مذکور انجام شود خیابان مشهور به چنار تبدیل به خیابان مشهور به برج های تجاری و اداری می‌شود اگرچه این مصوبه از گذشته بوده اما از شهردار تهران می‌خواهم از انجام این کار جلوگیری کند، چراکه مابقی درخت‌ها نیز با قرارگرفتن زیر سایه این ساختمان نابود خواهند شد. این درحالی است که براساس طرح تفصیلی نقطه‌ای که قرار است این هتل ساخته شود در پهنه m111 است و ساخت حداکثر 9 طبقه در آن مجاز است.
 
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 دی 1393برچسب:باغ پسیان,شورای شهر تهران,شهرداری,درختان,هتل, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.